2 Kasım 2007 Cuma

Benim Cici Silahım

İşte size garip bir eşleşme. Biraz önyargılarımızı ve ezbere kalıplaştırma içgüdümüzü kullanalım;

Araba dediğimiz şey bir silah aslında. En küçüğü 2 tonluk aletlerden bahsediyoruz. Birinin üzerine sürersen direk saldırı oluyor. Mesela bir araba ile kafayı kırıp sokaklarda dehşet ve yıkım yaratarak gidebilirsin.

Eğer kişi şehirde yaşayan, eğitimli bir kişi ise genelde küçük araba kullanıyor. Eğer mafyavari bir tip ise büyük Mercedes'ler ya da siyah camlı jipler alıyor. Minibüs kullanan şöförlerin eğitim seviye ortalamaları oldukça düşük. Aynı şey yolcu otobüsleri için de geçerli. Kamyonlara geldiğimizde ise şöförün eğitim seviyesinin iyice düştüğü görüyoruz.

Şimdi bir kafamızı çalıştıralım. Arabanın bir silah olduğu düşünürsek, nasıl oluyor da silah büyüdükçe kullananın eğitim seviyesi düşüyor. Oysa tam tersi olması gerekmez mi? Hmm... Hemen jipi satıyorum sanki...

1 yorum:

memdali dedi ki...

Benzer bir konu:
Araçların trafikteki hareketlerine göre yaş, sosyal statü, eğitim durumu, kişisel ilişkileri, maddi durum ve hatta kilo belirlenebiliyor... Yani istatistik mi bilmem ama %90 tutturuyorum, manyağım ben.