25 Şubat 2008 Pazartesi

Kahve Dünyası'na Attığım E-Mail

Sayın yetkili,

Firmanızın Bağdat Caddesi (her iki şube de), Cevahir ve Kabataş dükkanlarına birden çok kez uğramış bir müşterinizim. Dükkanlarınızı her gittiğimde daha dolu görmekteyim, bunun için tebrik ederim. Özellikle fiyat avantajınızla ve çukulata ikramınızla öne çıkmaktasınız.

Ancak son iki ziyaretimden oldukça memnuniyetsiz kaldığım için size bu mesajı yazıyorum. Bunlardan biri Cevahir, tam bir felaket olan sonuncusu ise Kabataş'a idi. Ne yazıktır ki dükkanlarınıza gittikçe artan yoğun ilgiye çalışan ekibinizin hazırlıksız ve motivasyonsuz olduğunu gözlemliyorum. Dün gittiğim Kabataş'ta kalabalıktan bunalmış olduğu her halinde belli olan elemanlarınız dükkana gelip boş yer arayan ve kendilerine bunu soran müşterileri adeta kovar tavırlarla tersliyor, kaba bir şekilde boş yer olmadığını görebileceğimizi söylüyorlardı. Masalar için herhangi bir sıra sistemi olmaması üzerine elemanların da bu kabalığının, "nasılsa dolup taşıyoruz, ister bekleyin, ister gidin" tarzı bir iş anlayışından kaynaklanmayacağını umut etmek istyorum.

İnat edip bekleyerek oturabildiğimiz bir masada ne sandalye için yardımcı olunmaması ne de uzun süre sipariş alınmaması akla yanlış bir işletme mantığını getiriyor. Siz ne kadar müşterilere hızlı ve doğru servis yaparsanız dükkanın trafiği de o oranda düzelecektir. Ayrıca servis elemanlarınıza bir su istendiğinde "ben bu tarafın garsonu değilim, kendi garsonunuza söyleyin" tarzı yaklaşımların da yanlış olduğunu iletmenizi isterim.

Tüm bunların üzerine tuz biber olsun diye, ödememizi bir garsonun alması ancak biz dükkandan ayrılırken "durun siz ödeme yapmadınız" diye başka bir garsonun peşimizden bağırarak koşması trajikomik bir durum. Fişimizi göstermemizin ardından bir özür bile dilemeyen elemanlarınızla doğal olarak tartışmak ve özür talep etmek durumunda kaldık. Yarım ağız bir özrün ardından "çok kalabalık, idare edemiyoruz" tarzı bir sebep öne sürüldü. Servis elemanlarının motivasyonsuzluklarının nedenlerini ve yaptıkları işin karşılığını alıp almadıklarını bilemem ancak özellikle yoğun olduğunuz haftasonu gibi günlerde yeterli eleman çalıştırmak ve elemanların doğru hizmet verebilecek motivasyonda olmasını sağlamanın işletmenin görevi olduğunu düşünüyorum.

Mesajımı ciddiye almanız umudu ile,
Saygılarımla,

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Selam,

Benzer bir durum benim de başıma geldi. Maili yolladığınız adresi öğrenebilir miyim ? Size bir cevap geldi mi ?

arkadasim dedi ki...

benzer bir durumdada ben kaldım kabataşta.cumhur bey elemanlarına kabaydı ama.garsonlar deyil.