13 Şubat 2008 Çarşamba

Reklam Kritik: Alpella Riva

Bu ürünün sloganı "hiçbirşey için bunu yapmam diyorsan Alpella Riva hiç yememişsin" gibi birşey. TV reklamında genç bir çocuk kadın kıyafeti ile Boyner gibi bir yerde dolaşıyor. Radyo reklamını da sabah arabada dinledim, çocuğun biri derste sözlüye kalkıyor ve "penceresi cam cama muallim" şarkısını söylüyor. Tarihten çakıyor ama Alpella Riva alıyor karşılığında.

Şimdi benim anlamadığım Alpella Riva 3 kuruş birşey olduğuna göre, niye böyle saçma şeyler yapayım ki, gider bakkaldan alırım istediğim kadar yerim. Reklamın hedef kitlesi cebinde Alpella alacak kadar parası olmayan ve department store'larda serserilik yapan çulsuz öğrenciler mi? Ayrıca bu fakir öğrencilerin yanına bol bol Alpella alarak "bunu istiyorsan, sen şunu yapacaksın, sen de bunu" gibi saçma aşağılama yöntemleri kullanan zengin burjuva arkadaşarına "defol lan" demesi daha güzel bir toplumsal mesaj değil mi.

Madem gençliğini yaşamak istiyorsun git al bir tane Alpella ye, 3 kuruş bişi sonuçta havyar değil ki. Yoksa zor bulunan bir çukulata mı bu. Ürünün dağıtım ağı mı zayıf? Reklam bunu mu anlatıyor?

Hiç yorum yok: