1 Ağustos 2007 Çarşamba

Süper Nostalji

Sabah gelirken radyoda Belinda Carlisle çalıyordu ve birden lise yıllarıma döndüm. Oradan hareketle sabah sabah youtube'de nostaljik şarkılar ararken çok özlediğim 5 Nostaljik Türkçe şarkıyı listelemeye karar verdim. Bakınız şöyle;

1. Mask - Kapılar Ardında (1995)
Bir zamanlar bende kasetleri vardı ama şimdi ara ki bulasın. Kimse youtube'e bir şarkılarını yüklememiş ama CD'si hala satılıyor.

2. Fatih Erdemci - Ben Ölmeden Önce (1998)
9'da 9 diye bir albümde çıkmıştı bu kişi karşımıza. Sonradan başka hiçbir işini duymadım. Damardan bir şarkıdır.

3. Orhan Atasoy - Gemiler (1998)
1998 yılında Türkiye'de böyle bir klip çevrilmiş, inanabiliyor musunuz? Teoman dahil bir sürü kişi tarafından yorumlanmıştır ama hiçbiri orijinalinin yerini alamaz kanımca.

4. Şebnem Ferah - Deli Kızın Türküsü (1995)
Acayip iç burkucu bir şarkı. Nedense Şebnem Ferah'ın Kadın'dan sonraki hiçbir albümünü ve şarkısını sevemedim. Bana hep başladığı noktadan geriye gitmiş gibi gelir.

5. Sibel Alaş - Adam (1995)
Şarkının başında şiir okuması biraz geyik olsaymış. Ama neyse güzel bir şarkıdır.

Buradan da anlıyoruz ki eski şarkıların bol bol remikslenmesi ve yorumlanması gerekiyor. Dün DnR'da Beyonce'un oynadığı Dreamgirls'ün DVD'sini gördüm. Örneğin buradan yola çıkarak ünlü "And I am Telling You" şarkısını farklı ağızlardan dinleyelim;
* Jennifer Hudson (ki kendisi Happy Feet'teki esas kız penguenin sesidir, ayrıca Dreamgirls'teki şişman grup elemanı)
* Jennifer Holliday (Dreamgirls müzikalinin 1982'deki müthiş sahne versiyonu)
* Bianca Ryan (American Idol'ün 11 yaşındaki yarışmacısı)
* Tamyra Gray (Hafiften vasat olsa da...)
* Von Smith (Bir de erkekten dinleyelim, gerçi sonlara doğru biraz cıvıtıyor ama...)

1 yorum:

Nunnu dedi ki...

gidak adli arkadasin parca hakkindaki yorumu muhtesem olmus.

yani ne dusundu ki?