11 Haziran 2007 Pazartesi

Kargalar

Akşam bazı akrabalarımlaydım ve ürkütücü bir hikaye dinledim. Balıkesir'de (ki benim doğduğum yer olur) bazen evleri kargalar basar. Evin çatısına bir karga sürüsü yerleşir ve orada yuvalanır. Bol bol gürültü yaparlar ve etrafı pisletirler. Bu sürüden kurtulmanın tek yolu aralarından yavru bir kargayı öldürüp evin penceresinden ya da balkonundan boğazından asmaktır. Bunu yaptığınızda yaklaşık 24 saat için tüm karga sürüsü evin tepesinde döner, bu süre içinde gökyüzünde dönen bu karanlık buluta yakın çevredeki karga sürüleri de katılır. Yaklaşık 24 saat sonra tüm kargalar uzaklaşırlar ve bu curcunaya katılan o sürüler bir daha asla o eve yaklaşmaz. Önce bir şehir efsanesi sandım ama hem teyzem hem de halamın torunu bu olayı kendi gözleri ile gözlemledikleri için sessizce yemeğimi bitirip evden ayrılmayı yeğledim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

karga deyip gecmeyeceksin bende sana babamin hikayesini anlatayim;

bir gun babam cocukken yolda agactan ya da bir baska yerden dusmus bir karga yavrusu bulur ve eve getirir beslemek ve korumak icin. yaklasik 1 saat sonra tum ev ve cevresindeki her turlu agac yetiskin kargalarla dogar, bir gurultu sorma gitsin gak da gak guk da guk, bunun uzerine mahalleli ve babaannem cikar disari, neler oluyor derken babaannem fark eder yavruyu sorar babama nerden aldin bunu, yoldan buldum der babam, babaannem hemen git buldugun yere birak der , babam kosarak uzaklasir ve birakir, tum kargalarda yavru kurtulduktan sonra ayrilirlar mekandan.

kargalar inanilmaz bir topluluk anlayisina sahip bu arada babam elinde yavru ile kargalarin ortasinda iken tum kargalarinda inatla onu kestiginide belirteyim..

kargaya bulasmicaksin mirim. sen sen ol serce kil tuy korkma ama kargadan kork.